Translate

wtorek, 24 kwietnia 2018

Lekcja przyrody z Czarną Panterką.

Cześć Wam, którzy jeszcze mnie czytają, albo dopiero zajrzeli tu pierwszy raz. Tych, którzy są  jeszcze 'zieloni'  na moim blogu/ pamiętniku odsyłam do moich  wpisów na temat mnie KLIK , oraz  do historii pochodzenia mojego arcydzieła KLIK .
Od jakiegoś czasu nie udostępniam nowych postów a robiłam to zazwyczaj codziennie albo co dwa dni. Z góry przepraszam. Nie miałam zbytnio weny, nic się nie działo w tamtych dniach, albo nie miałam czasu, tym właśnie się usprawiedliwię.
Nadchodzi majówka, a wakacje? Są już tuż, tuż. Mam nadzieję, że w te wakacje pogoda dopisze i będzie piękne słoneczko i bezchmurne niebo, ewentualnie chmurki, które nie zwiastują deszczu! Dzisiaj będzie trochę o przyrodzie, a dokładniej- o wyżej wspomnianych chmurach, dla tych którzy już zapomnieli co oznaczają, może to przydać się na najbliższe dni.

Chmury dzielą się na kilka rodzai:

  1. Chmury warstwowe stratus.
  2. Chmury pierzaste cirrus.
  3. Chmury kłębiaste cumulus 
A te dzielą się jeszcze na mniejsze odmiany:

Warstwowe:

  • Pierzasto-warstwowa (cirrostratus) - tworzy się ona powyżej 6 km . Czasami zapowiadają opady, które mają wystąpić w ciągu 24h , szczególnie jeśli wystąpią po nich chmury średnie.







Dodaj napis

  • Warstwowa średnia ( altostratus ) - znajdują się na wysokości 2,5 -6 km , mają kolor szary lub niebiesko-szary. Zapowiadają opad ciągły.






  • Warstwowo-deszczowa (nimbostratus) - ciemnoszare chmury pojawiają się już poniżej 2 km. Prawie zawsze dają ciągły ale słaby lub umiarkowany opad deszczu bądź śniegu trwający od kilku do nawet kilkunastu godzin.




  • Kłębiasto-warstwowa (stratocumulus) - warstwowa ciemna chmura niska z nieco jaśniejszymi przerwami w jej budowie, pojawia się do wysokości 2,5 km. Rzadko daje opady.



5 komentarzy:

  1. Dla mnie chmury to po prostu chmury nie zwracam uwagi na nie

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze miałam problem z ich rozpoznaniem na geografii, ale Twój post trochę bardziej rozjaśnił mi to wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze przedstawiłaś obraz chmur;) Dobre przypomnienie ze szkoły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki temu już wiem która co zwiastuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie sobie poczytać i przypomnieć coś na ich temat ;) Ja ostatnio jeździłam na nartach w chmurach więc jakaś dodatkowa wiedza mi nie zaszkodzi ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ^^